.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتصاب كردان و فرصت هاي طلايي براي ساري
فاضل هوشمند


( شمال نیوز تلاش نموده است تا بستر را برای انعکاس نظرات و دیدگاههای شهروندان شمال کشور فراهم نماید و گاهی مواقع مقالات و نظرات ارائه شده با سیاستها و نگاه ما در تناقض است ولی از آنجا که یک رسانه می بایست بدون توجه به نگرشها و دیدگاهها نسبت به انعکاس افکار و اندیشه ها اقدام نماید.در این راستا سعی نموده است بیانگر نظرات و دیدگاه آحاد جامعه باشد که نمونه آن مقاله ایست که در پی می آید.هر چند شمال نیوز معتقد است بجای قومی نگری و قشر نگری میبایست به شایسته سالاری ، مدیریت باوری و عدالت خواهی معتقد بود و آنرا در مسیر فعالیتهای اجرایی بکار گرفت، اما نظر یکی از کاربران سایت شمال نیوز بدون هیچگونه دخل و تصرفی تقدیم میگردد. )

فرصت هاي طلايي براي ساري با انتصاب آقاي كردان به عنوان وزير كشور و با موقعيت ممتازي كه وي در دولت دارد اميد زيادي براي ساماندهي وضعيت نيروهاي به كنار رانده شده ساروي توسط سياستگزاران استاني وجود دارد. اين از طريقت عقل است كه در چنين شرايطي هر مسئله اي هم كه در مورد نامبرده ساخته و پرداخته شود بالاخره با تائيد مراجع قانوني وزير قانوني كشور هستند و قدرت ورود به بسياري از مباحث را نيز دارا مي باشند. منتهي نوع استفاده از نامبرده مشروط به فراهم شدن شرايطي است كه نيروهاي حاضر در شهرستان ساري بايد آنرا فراهم نمايند. بخشي از اين شرايط مي تواند به صورت زير خلاصه شود:
1- شناسايي دقيق پست هايي كه نيروهاي ساروي با وجود شايستگي هاي بيشتر و دارا بودن برتري صرفاً به دليل هماهنگ تر برخورد كردن نيروهاي سايرين از آن محروم مانده اند.
2- ايجاد هماهنگي بين دو نماينده محترم شهرستان در پيشنهاد چهره هاي مورد نظر براي احراز اين پست ها بدور از تنگ نظري و جريان سازي هاي مرسوم و بلا منطق راست و چپ كه كمر نيروهاي ساروي را شكسته است. بهترين حالت تكيه بر ميزان تحصيلات و توانمندي نيروها مي باشد. سعه صدر نمايندگان محترم مي تواند بخش قابل توجهي از اختلافات موجود در شهر را تبديل به اتفاق نمايد.
3- برخي از مبادي تاثير گذار در نصب و عزل نيروها و ادامه كار آنها كه بعضاً نيروهاي سالم و داراي اراده كار قوي را با اذيت هايي همراه مي سازند تا بتوانند برخي از امتيازات را از نيرو گرفته و حالت ارعاب در نيرو ايجاد نمايند، را شناسايي نموده و با آنها جهت ايجاد هماهنگي بيشتر تعامل لازم صورت گيرد. اين تعامل امري ضروري است چرا كه در غير اين صورت كاركرد نيرو پرهزينه خواهد بود.
4- تا نهايي شدن نتايج مورد نظر سعي در حفظ اسرار داشته و از فعال سازي سايرين براي خنثي كردن نيروها اكيداً خودداري شود.
5- هر دو نماينده بزرگوار سعي در حفظ نيروهاي موجود ساروي داشته و فقط در صورتي كه واقعاً به گزينه قوي تري رسيدند و تغيير آن خطر ساروي زدايي جديدي را در پي نداشته باشد به تغيير مربوطه اقدام نماسند.
6- يكي از مصائب در استخدام نيروهاي جديد است كه برخي از روساي دستگاهها به صورت بيرحمانه اي از همشهريان خود با بهانه هاي مختلف استفاده مي نمايند و راه را براي ورود سايرين علي الخصوص ساروي ها محدود يا مسدود مي كنند. باز كردن مسير استخدام نيروهاي ساروي جديد موجب نيرو سازي براي آينده خواهد بود كه با روند فعلي آينده نيروهاي ساروي با شدت بيشتري در معرض خطر قرار دارد.
7- نمايندگان محترم با توجه به حجم وسيعي از اطلاعات كه از طرق مختلف در اختيار آنها قرار مي گيرند براي دستگاههاي مختلف و انجام طرح ها و پروژه هاي مربوطه هماهنگي نموده و با تشكيل كميته پيگيري هم خود را مصروف به انجام رساندن آنها بنمايند.
8- تا دير نشده برخي از پروژه هاي بزرگ با حمايت جدي وزير محترم كشور بايد براي ساري كليد خورده و عمليات اجرايي آن شروع شود. غفلت از پروژه هايي نظير ماشين سازي وضعيت صنعتي ساري را نسبت به شهرستان هاي رقيب عقب تر نگه داشته و اين به نوبه خود پيشرفت آن را با كندي بيشتري مواجه خواهد ساخت.
9- حتي اگر با احدي از همشهريان به نحوي اختلافات عقيدتي و كاركردي يا هر نوع ديگري از اختلاف را هم كه داشته باشيم بايد آستانه تحمل خود را تا آن حدي بالا ببريم كه در هر صورت حضور يك همشهري در راس تشكيلات مربوطه بر سايرين اولويت دارد و تحت تاثير تحريكات سايرين از هرگونه اقدامي بر عليه همشهري خودداري شود.
10- بهتر است براي ايجاد هماهنگي در شهر يك فصل الخطاب در نظر گرفته شود تا رافع همه اختلافات باشند و اين مسئله با تبليغات به همه آحاد اين شهر تفهيم شود كه حلال مشكلات در اين شهر اين فرد فصل الخطاب خواهد بود. اين فصل الخطاب هم مي تواند توسط دو نماينده محترم مورد پذيرش قرار گرفته و اعلام شود. توفيق همگان را از درگاه احديت مسئلت مي نمايد.

فاضل هوشمند
fhooshmand@yahoo.com


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جعفر قربان پور 9 مهر 1387
امیدوارم که همه مسئولین ساروی و استانی قدر این فرصت را بدانند و با اتحاد و همدلی و استراتژی مشخص و تعیین اهداف توسعه ساری با کمک قدرت و جایگاه ارزشمند قانونی جناب آقای کردان وزیر محترم کشور نسبت به اجرای پروژه های ملی با اعتبارات متمرکز کشوری باعث رشد و شکوفایی شهرمان باشند . رقابت سیاسی را به رفاقت خدمتگزاری تبدیل کنند و با تمام نیروها نسبت به حمایت از وزیر محترم کشور ساروی همت کنند. مطمئن باشید دیگر به این زودیها چنین موقعیت درخشانی نصیب ساری نخواهد شد . اینجانب زمانی که بعنوان کارشناس ارشد اموراداری و اجتماعی مجلس شورای اسلامی انجام وظیفه می نمودم اتحاد مسئولین اصفهانی برای توسعه اصفهان را ملاحظه نمودم و آمادگی خویش را برای تدوین سند توسعه شهرستان ساری با رویکرد اتحاد ملی و جذب اعتبارات کشوری به مسئولین محترم ارشد اعلام میدارم ، مسئولین ساروی هم انشاا... متحد شوند با تشکر - جعفر قربانپور
نا شناس 9 مهر 1387
بخدا قسم اگر روزی مازندران با این دیدگاههای پوچ و عقب مانده پیشرفت کند.
مطمئن باشید هرگز چنین روزی نخواهد رسید.نویسنده مقاله لابد فکر کرده بقیه شهرهای استان بیغ تشریف دارند و اجازه تمامیت خواهی به عده ای کوته بین را می دهند.اینجور از بهره گیری از پست کردان برای پیشرفت یک بخش کوچک از استان صحبت می کند (آنهم نه کل استان) که اگر کسی نداند فکر می کند که این بنده خدا چه کاری می تواند ظرف این چند ماهی که در این منصب مشغول فعالیت است انجام دهد!
از این کارها دست بردارید.به آن داستان پند آموز پیرمرد دم موت و نصیحتش به فرزندانش توجه کنید و بدانید با جدایی از بقیه شهرهای استان و جدا کردن کاسه خود از دیگران جز شکننده تر شدن و زود از بین رفتن چیزی عاید شما نمی شود که دست خدا با جماعت است.خود را تافته جدا بافته از دیگران ندانید که خودتان بهتر می دانید که نمی تواند باشید.پس بیایید من و تو ما شویم .چون من و تو بتنهایی بسیار آسیب پذیر و بی سلاح هستیم ولی امان از ما که با همین ما بودن در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر کل دنیا مقاومت کردیم و در نهایت به پیروزی هم رسیدیم.( بجای منم منم کردن که شعاری تو خالی است از اتحاد و همبستگی و وفاق صحبت کنید که پیروزی و ظفر در وحدت کلمه می باشد و بس )
نا شناس 9 مهر 1387
به نظر می رسددیدگاهتان خیلی حقیر وبچه گانه است چراکه اگر خیر خواه شهرستان واستان بودیدمی نوشتید جناب وزیرکشور نگاه جدی برای حل مشکل نیروهای استان داشته باشندنه یک شهر، البته تقصیر نداری از قدیم گفته اند بزرگ بودن ظرفیت می خواهد .
به نظر می رسدبا دیدگاه شما که تانوک دماغتان را بیشتر نمی بینیدشعله اختلافات ودر نهایت عدم شکوفایی استان را حالا حالاهاباید شاهد باشیم.
تا زمانی که این دیدگاههای نژادپرستانه در استان حاکم باشد هر روز باید شاهد مهاجرت نیروهای کارآمد ومتخصص از استان وساز جدایی مناطق مختلف ازاستان باشیم
نا شناس 9 مهر 1387
خیلی واژه های زشت و ناپسندی بکار بردید مازندران فقط ساری نیست ساری نه از لحاظ وسعت و نه از لحاظ جمعیت فرقی با چند شهر دیگه استان ندارد و این تنها لطف نظام است که مرکز استان است چرا باید بودجه عمرانی ساری از مجموع شهرهای آمل و بابل بیشتر باشه .چرا هر طرح عمرانی که در استان می خواهد شروع شود با واکنش منفی و سنگ اندازی ساری مواجه می شود .
بنده بعنوان مازندرانی از اینکه وزیر کشورم با مدرک فوق دیپلم خودشو دکتر! جا زده و درسهای کارشناسی ارشد رو تدریس میکنه متاسفم و امیدوارم مسوولین با مردم روراست باشند
masume az alman 9 مهر 1387
ما همه ايرانى هستيم و بس.mazandarane زيبا و sarsabz همان اندازه براى ما عزيز است كه ahvaze بى abobargh.سرى هم parei از تن ماست.يك saravi با يك اهوازى يا يك كُرده ايرانى كه براى keshvarash كار كند و refaho آسايش فراهم آورد هيچ فرقى ندارد. پيروز باشيد.masume از bonn آلمان ma hame irani hastim o bas.mazandarane ziba o sarsabz haman andaze baraye ma aziz ast ke ahvaze bi abobargh.sari ham parei az tane mast.yek saravi ba yek ahvazi ya yek korde irani ke baraye keshvarash kar konad va refaho asayesh faraham avarad hich farghi nadarad. piruz bashid.masume az bonn alman
علی اشرفی(بهشهری مقیم ساری) 9 مهر 1387
به نظر من ساروی ها و مازندرانی ها بسیار شریف و فهیم هستند و میدانند که مشکلات ساری و مراکز استان ها نه تنها مربوط به آن شهر ها نمی شود بلکه دامنگیر همه ی مردم آن استان نیز می شود . همچنین این حق طبیعی هر شهری هست که از فرصت هایی که دارد برای توسعه استفاده کند مگر اصفهانی ها چنین نمی کنند شیرازی ها چنین نمی کنند اهوازی ها رشتی ها گرگانی ها و.... . بهتر است بجای این حرف های تفرقه انگیز از این فرصت خوب بهترین استفاده را برای پیشرفت مرکز استان و استان استفاده کنیم. هیچ استانی بدون پیشرفت مرکز ان استان پیشرفت نخواهد این یک واقعیت است و میتوان آن را بخوبی در سایر استان ها مشاهده کرد. در باره ی اون هایی که سعی دارند این حرکت خوب رو در دید هم استانی ها بد جلوه بدن و همه هم میدونن منتسب به چه شهری هستن بگم برادران من دست از این نفاق بازی ها و تفرقه انگیزی ها بردارید به والله عامل اصلی ایجاد قومی گری و نژاد پرستی ها در مازندران شما ها هستید و موجبات تحریک دیگر هم استانی ها رو فراهم میکنید . من دو سال در میان شما ها بودم و بخوبی شما رو میشناسم و با طرز تفکر حقیر شما آشنا هستم. این تفکر و دیدگاه کثیف 1400 سال پیش توسط دین اسلام ترد شده و قطعا هیچ مسلمانی نباید خود را به آن آلوده کند.شما (......) ها بجای اینکه از دیگر شهروندان ( آملی ها رامسری ها بهشهری ها و...) مایه بذارید بفکر اصلاح خود باشید به والله عامل اصلی اختلاف و فتنه انگیزی شما هستید من با شما بودم و این مسئله را حس کرد البته در میان شما انسانهایی شریف و محترم ی هم هست . راجع به مرکزیت استان بگم شما چرا چشم ندارید پیشرفت ساری رو ببینید ؟؟ ساری از قدیم تا کنون بعنوان مرکز مازندران در تاریخ تثبیت شده است چرا سعی در انکار این قضیه دارید؟؟ شما با این تفکر مسبب تضعیف و عقب افتادگی مازندران هستید هیچ مازندرانی با پیشرفت ساری و مازندران مخالف نیست صحت این امر را میتوان از زبان شهروندان مازندرانی مقیم ساری شنید.
نا شناس 10 مهر 1387
دمت گرم آقای قربانپور خدا کنه حرف شما به گوش همه ی مسولین ساری و استانی برسه تا انشاالله با اتحاد و همدلی شاهد شکوفایی ساری و مازندران عزیز باشیم مثل اصفهانی ها . فقط یکمی همت و تلاش میخاد .
راستی در باره ی مطلب پائین که یکی از آقایون در باره ی این شهر اشاره کرد واقعا راست میگه من 4 سال بابل درس خوندو بخدا ریشه ناسینالیستی و فرقه گرایی که در دنیای امروز و دین ما جایی نداره از اونجا سرچشمه میگیره
سعید 11 مهر 1387
عجب انسان ناسیونالیستی ! اینجوریش رو تا حالا کم دیده بودم.
برادر عزیز این نگاه بسیار محدود را کمی ملی کن اگر کسی دلسوز مملکت باشه خیانت کرده انسان شایسته را در برابر انسانی ناشایست فقط بدلیل آنکه هم ولایتی یا هم مسلکی یا هم روستایی یا ... باشه , جابجا بکنه
یک مقدار هم دین و وجدان و مملکت رو هم فکر کن اینقدر متعصبانه فکر نکن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.212 seconds.